Q/A

Fråga av: Agnes ♥ Fin blogg! Skulle du kunna visa hur du gör en sån där header? I Love it! Visa gärna i ett inlägg!♥ kram♥
 
Svar av: mig ♥ Taack! Jaa, absolut! Kram♥ ↓
 
 
Steg 1. Gå in på design - kodmall.
 
Steg 2. Kopiera den HÄR koden och klistra in den mellan <head> och </head>
 
Steg 3. Ladda upp den bild du vill ha på Arkiv - bilder och kopiera det som finns i bildens sökruta.
 
Steg 4. Kopiera den HÄR texten till kodmallen mellan <div id="wrapper"> och <div id="header"> 
 
Steg 5. Klistra in första bildens kod där det står "FÖRSTA BILDEN SOM SYNS" (i det du nyss kopierade) och sen andra bilden där det står "ANDRA BILDEN SOM SYNS" osv osv. Det går att ha fler än 3 bilder till bildspelet, då lägger du bara till fler bildkoder efter varanda med en sån här ; emellan, men inte på sista bilden, där ska det bara va en sån här "
 
Steg 6. Spara kodmallen och ta bort gamla headern. 
 
 
Sen är den klar! Det finns några små detaljer som jag inte har förklarat här, som jag tror du kan eller vet hur man gör, men annars är det bara att du kommenterar igen så svarar jag så fort som möjligt!
 

Kommentarer
Postat av: Agnes<3

Melina, jag får de inte att funka!<3 du kanske kan skicka din kodmall med dina bilder och bredd och så till mig så lägger jag bara in mmina bilder eller göra en till mig om jag skickar bilder! Vill gärna få de klart idag då jag åker bort imorn!<3 du kan kika mig på agnes99w så kan vi bestämma!
Kram<3

Svar: Jag kikar dig, så ska jag hjälpa dig<3
Melina Lycksell

2012-10-26 @ 17:47:22
URL: http://agneswidmarks.blogg.se
Postat av: sophie

hej jag fattar riktigt inte hur man lägger in en vanlig header på blogg.se jag veeet jag kanske lite kostig som inte vet hur men jag fattar inte...
du kan kik:a mig (sophiejose) om du hinner asså

jag undrar också om du har något tips hur man kan göra så att bloggen blir extra fin heh

jättebra bra värkligen <3
kram

Svar: Hej! <3 Jaa, visst! Tack! <3 Kram!
Melina Lycksell

2012-12-30 @ 19:57:03

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara du och jag som ser)

Har du någon blogg?

Skriv din kommentar här!

Trackback