Lucka 16!

Jul recept!! ♥
 

KLADDKAKAAA! :D 
 
Jag vet att det kanske inte är sådär jätte juligt, men jag har ett tips att göra den till en jul kladdkaka! ♥
 
 
1. Gör kladdkakan som vanligt! Toppen recept:
 
Ingredienser:

2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao 
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
 
 
Så här gör du:
 
- Sätt ugnen på 175 grader.

- Smält smöret i en kastrull (eller ta 1 dl flytande smör)

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst.

- Blanda samman med resten av ingredienserna, blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form.

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha!

- Låt svalna och servera med grädde eller glass!
 
 
 
 
MITT JUL-RECEPT KLADDKAKA TIPS:
 

Mitt tips nu för att få kladdkakan julig är det här:
 
Du behöver:
 

Papper (rit-papper, inte toa-papper)
Sax
Mini marshmellows, mini maränger eller små godisar 
Vaniljsocker
 
 
Gör så här:
 

- Klipp ut ur pappret ett juligt mönster, t.ex. Bokstäver (G-O-D-J-U-L), en tomte luva eller vad som du tycker är juligt!
 
- Sätt de så som de ska vara över kladdkakan.
 
- Strö vaniljsocker över hela kladdkakan.
 
- Ta bort pappersbitarna.
 
- Nu kommer du se figuren på kladdkakan. Sätt ni godis/ mini marshmellows/ mini maränger runt mönstret så att det blir tydligare mönster!
 
KLAAAAR!!
 
Förstod du? Jätte enkelt och super gott!
 
Det var mitt tips! ♥ :D :love: HOPE YOU LIKE IT! ♥
 

XOXO
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara du och jag som ser)

Har du någon blogg?

Skriv din kommentar här!

Trackback