STELLAS HISTORIA!


Igår skrev min lillasyster Stella en historia som heter Emma som jag tycker va väldigt bra! Här är den:

Hej, jag heter Emma, jag är en prinsessa, jag är 11 år, jag har två systrar dem heter Rosa och Emelie, de är 7 år. Jag har en mamma som heter Maria, hon är 42 år. Förut hade jag en pappa, han har dött nu, han dog när jag var 10 år, Han hette Daniel. Jag var ledsen flera dagar. Alla i stan var ledsna, mamma var ledsen. Jag grät varje dag. Innan han dog, När jag var 7 år fick jag ett halsband av honom, det är ett löv med ett snöre igenom ett hål på den. Jag brydde mig inte riktigt om det. Jag trodde det bara var ett vanligt löv, men den dagen pappa dog så börja det lysa! 

 

Först förstod jag inget, sen bara kom jag till en annan värld, jag kom till Himlen…….. Jag förstod att jag var död. Jag låg helt plötsligt på en äng. Jag ställde mig upp och titta runt. Då såg jag honom….. det var…………Pappa! Jag sprang fram till honom för att krama honom, men precis när jag kom fram till honom……………………………

 

 snubbla jag! Han hjälpte mig upp och jag krama honom. Sen levde jag lyckligt med honom i himlen, man kan göra allt i himlen. Man kan flyga, simma och massor mer. Jag berättar den här historien för att visa att man inte behöver vara rädd för att dö. För man kommer till en fantastisk plats, vem och var man än är. SLUT!!! 

 

 

 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara du och jag som ser)

Har du någon blogg?

Skriv din kommentar här!

Trackback