Hund-tips!

Heej! Som ni kanske vet så har jag ju en hund som heter musse och ni fattar inte hur härligt det är med en hund asså! Mycket jobb, men det är verkligen värt det! Man får liksom en ny vän, en som alltid finns där för en, man kan lära den trix, agility, dans, cirkus och massa grejer! Och "leta" eller " sök" som vi har lärt musse, så om någon är sjuk eller så och är i skoen till exempel så kan musse söka upp den personen, sen hitta tillbaka till ens matte/husse och då gör hunden ett tecken på att den har hittat någon och sen följer matten/hussen efter hunden och kan "rädda" eller "hjälpa" personen, fattar ni?♥ Iaf bra!! Och sen kan han massa trix och han har kört agility och lite dans! Jätte kul! ♥ Ska jag visa en video med lite trix han kan och så? ♥
 
Musse:
 
 
Jobb med hundar:
• Promenader
• Man får köpa mat, schampo, saxar, doktor och massa grejer
 
 
Bra med hundar:
• En ny vän ++
• Träna med? Promenader och joggingrundor!
• Massa mys
• Lek med hundar
• En som alltid finns där för dig
• Gör dig glad!! everytimee
• Man kan lära hunden att t.ex. hjälpa folk (som sök eller leta) 
• Hjälpa med att hämta tidningen kanske? 
 
 
 
Här har ni några tips av mig på hundar!
 

För de som är allergiska:
men verkligen vill ha en hund så är pudel en ganska bra allergivänlig men inte för alla, det beror ju på hur allergisk man är! Och bichon frise - jätte gullig allergivänlig ras och även bichon havanais funkar för allergiska säkert! ♥
 
 
För de som vill ha en väldigt glad och ganska liten hund: som gillar att träna och gå långpromenader och lätt att lära så är Amerikansk cocker spaniel som bland annat musse är, sen finns det massa andra cocker spaniel sorter som engelsk cocker spaniel, springer spaniel, king charles spaniel osv. Jack Russel är söta också.
 
 
För er som vill ha stora men snälla hundar: så är Labrador en bra ras till exempel! Och Golden Retriever är också en jätte fin och bra ras! Jämthund verkar supermysiga att ha, och schäfer är fina!
 
 
Det var lite av mina hund tips, men jag kan ju inte alla raser och så, men de här raserna är mina favoriter, asså jag har massa fler favoriter också men det här är nog de vanligaste tror jag? Eller för mig iaf hahah!
 
TOP 5-LISTA PÅ POPULÄRASTE HUNDRASERNA I SVERIGE ÅR 2000-2011:
 

1. Labrador!
2. Golden retriever!
3. Tysk schäferhund!
4. Jämt hund!
5. Cocker spaniel! (musses ras)
 
 

 
Men det var mitt lilla hund-inlägg, hoppas att ni gillade det för er som kanske tänker skaffa hundar osv!
 
HOPPAS NI BLEV NÖJDA MED INLÄGGET OCH SÅ, HAR KÄMPAT HAHHAH :D HOPPAS DET VAR TILL HJÄLP, OCH KOMMENTERA GÄRNA FRÅGOR ELLER VAD NI TYCKTE OM INLÄGGET! ♥ :D
 

Kommentarer
Postat av: Papp

Fin artikel

Svar: Hahahh tack pappa! <3
Melina Lycksell

2013-01-06 @ 09:52:57
Postat av: Anna

Skit bra inlägg om hundar! Kan du göra ett inlägg om Musse, om han är lättlärd och hur stora de kan bli och så? Och lägg gärna också upp en video med alla trix han kan! Kram!

Svar: Taack så mycket! Jaa, absolut! Kram!
Melina Lycksell

2013-01-06 @ 10:28:02
Postat av: Cilla

Jättefina hundtips! Kan du lägga ut några filmer där Musse gör tricks? Puss

Svar: Taack! Absolut! <3 Puss
Melina Lycksell

2013-01-06 @ 10:29:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara du och jag som ser)

Har du någon blogg?

Skriv din kommentar här!

Trackback